Войти в систему

Home
    - Создать дневник
    - Написать в дневник
       - Подробный режим

LJ.Rossia.org
    - Новости сайта
    - Общие настройки
    - Sitemap
    - Оплата
    - ljr-fif

Редактировать...
    - Настройки
    - Список друзей
    - Дневник
    - Картинки
    - Пароль
    - Вид дневника

Сообщества

Настроить S2

Помощь
    - Забыли пароль?
    - FAQ
    - Тех. поддержка



Пишет kipiani ([info]kipiani)
@ 2007-09-25 01:16:00


Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Наші євреї


13 вересня цього року євреї всього світу вітали один одного із Рош а-Шана, новим роком за юдейським календарем. В ці дні в синагозі звучав шофар (ритуальний баранячий ріг). Це немовби заклик – «Прокиньтеся ті, хто дрімає, хто витрачає відпущені роки безсенсово. Добрими зробіть справи ваші».

Продовжуючи традицію, започатковану журналом «Главред» (№ 31, 20 серпня 2007), пропонуємо ще один рейтинг людей, які прославили Україну. Наразі це – топ-50 знаменитих українських євреїв. Не всі з них, звісно, погодилися б на звичну нині політкоректну формулу «українці єврейського походження». Особливо ті, хто покинули рідні місця в часи чорносотенних погромів і Голокосту. Але є й ті, хто називають Україну своєю батьківщиною, тримають в серці рідні Київ, Одесу, Харків, Львів, Бердичів, Полонне та інші великі й малі міста та містечка.

У цьому списку 6 Нобелівських лауреатів, вищі керівники більшовицької партії, письменники і музиканти, українські та російські мільярдери, терористи і жертви терору. Люди зі знаком «плюс» і «мінус». Але всіх їх об’єднує те, що всі вони – наші.

1. Агнон Шмуель Йосеф (Шміл-Йосеф Чачкес) (1888-1970). Ізраїльський письменник, писав на їдиш та івриті. Лауреат Нобелівської премії з літератури (1966). Народився в Бучачі на Тернопільщині.
2. Баал-Шем-Тов (Ісроель Бен Еліезер) (1698-1760). Рабин, засновник хасидського руху в юдаїзмі. Жив у містечку Меджибіж на Поділлі.
3. Бабель (Бобель) Ісаак (1894-1940). Російський письменник, автор п’єс, роману «Конармия» та «Одесских рассказов». Був звинувачений у проведенні антирадянської терористичної діяльності і розстріляний НКВС.
4. Бейліс Менахем Мендель (1874-1934). Прикажчик цегляного заводу на київському Подолі, який 1911 р. став жертвою «кривавого наклепу» (т.зв. «справа Бейліса», інспірована чорносотенними колами Росії). Рішенням присяжних був визнаний невинуватим. Відтак емігрував з родиною в Палестину, а звідти в Нью-Йорк.
5. Богров Дмитро (1887-1911). Терорист, який 1 вересня 1911 р. смертельно поранив у київському оперному театрі прем’єр-міністра Росії Петра Столипіна. Згодом виявилося, що він співпрацював з таємною поліцією Києва та Санкт-Петербурга.
6. Ваксман Зельман (Соломон) Абрахам (1888-1973). Уродженець міста Прилуки на Чернігівщині. Американський мікробіолог і біохімік. Лауреат Нобелівської премії з фізіології та медицини за відкриття антибіотика-стрептоміцина (1952).
7. Вексельберг Віктор (1957). Російський олігарх, народився у м. Дрогобич Львівської обл. Голова правління «Тюменської нафтової компанії», голова ради директорів компанії «Русский алюминий» etc. Журнал Forbes оцінив його капітал у $10,7 млрд.
8. Візенталь Шимон (1908-2005). Уродженця Бучача за життя називали «мисливцем за нацистами». Під час ІІ світової перебував у гетто і концтаборах, втратив близько 80 родичів. Після війни створив документаційний центр, який збирав інформацію про нацистських утікачів. Багатьох злочинців вдалося знайти і притягти до правосуддя.
9. Горовіц Володимир (1903-1989). Видатний радянський та американський піаніст. Він сам стверджував, що побачив світ у Києві, але частина дослідників вказують на Бердичів як місце його народження.
10. Гофман (Сафран) Роальд (1937). Американський хімік, родом з Золочева, що на Львівщині. Був врятований під час Голокосту вчителем-українцем. Разом із Кенеті Фукуї отримав Нобелівську премію 1981 р. за «розробку теорії протікання хімічних реакцій».
11. Лью Грейд (Луїс Виноградський) (1906-1998). Один із трьох братів, уродженців міста Токмак на Запоріжжі, які зробили блискавичну кар’єру в британському шоу-бізнесі. Лью та Леслі Грейд та Бернард Дельфонт, працювали імпресаріо та менеджерами в ITC Entertainment, The Beatles, шоу Jesus of Nazareth, The Muppet Show, EMI тощо.
12. Гроссман Василь (Йосиф) (1905-1964). Родом із Бердичева на Житомирщині. Письменник і публіцист. Фронтовий кореспондент газети «Красная звезда». Головні його твори – «Народ безсмертний», «Чорна книга» (у співавторстві з Іллею Еренбургом), «Треблінське пекло», «Життя і доля».
13. Давідофф Зіно (Зусі-Мейер) (1906-19). Народився на київському Подолі. Швейцарський бізнесмен, ввійшов в історію як творець марки елітного тютюну Davidoff.
14. Дунаєвський Ісаак (1900-1955). У Лохвиці на Полтавщині почався шлях одного з найзнаменитіших радянських композиторів. Автор пісенних хітів з фільмів «Цирк», «Волга-Волга», «Кубанские казаки».
15. Ешколь Леві (Школьник Лев) (1895-1969). Прем’єр-міністр Ізраїлю, зокрема, під час т.зв. Шестиденної війни (1967), коли Єрусалим був знову повернутий під контроль євреїв. Народився в селі Уратовому неподалік Києва.
16. Жаботинський Зеєв (Володимир) (1880-1940). Одесит. Один із лідерів сіонізму, ідеолог створення Єврейського легіону, бойових організацій «Ецель» і «Бейтар». Публіцист, поет. Прихильник зближення єврейського та українського національних рухів.
17. Жванецький Михайло (1934). Випускник Одеського інституту інженерів морського транспорту прославився як письменник-сатирик, автор блискучих інтермедій. Президент Всесвітнього клубу одеситів.
18. Зінов’єв Григорій (Радомисльський Овсій-Гершен) (1883-1936). Народився у Єлисаветграді (Кіровоград). Один із лідерів більшовицького перевороту та ідеологів «червоного терору», у 1917-1918 рр. – голова Петросовєта. Керував виконкомом Комінтерну. Розстріляний по справі «Антисоветского объединённого троцкистско-зиновьевского центра».
19. Ільф Ілля (Файнзільберг Ієхієл-Лейб) (1897-1937). Письменник-сатирик, уродженець Одеси. Разом з колегою Євгеном Петровим створив дилогію про пригоди Остапа Бендера.
20. Бен-Цві Іцхак (1884-1963). Полтавчанин. Історик. Президент Ізраїлю, який найдовше виконував свої повноваження (1952-1963 рр.).
21. Каганович Лазар (1893-1991). Походить з села Кабани Радомишльського повіту на Київщині. Один із найближчих соратників Йосипа Сталіна. У 1925-1928 та 1947 рр. був першим секретарем ЦК Компартії України. Є одним з організаторів Голодомору українського селянства 1932-1933 рр.
22. Кацир Ефраім (Качальський Ефраім) (1916). Народжений у Києві. Біолог за освітою. Президент Ізраїлю в 1973-1978 рр.
23. Кобзон Йосиф (1937). Уродженець міста Часів Яр неподалік Донецька. Співак. Професор музично-педагогічного інституту ім. Гнесіних. Депутат Державної думи РФ.
24. Коломойський Ігор (1964). Народився у Дніпропетровську. Співвласник групи «Приват», входить у трійку найбагатших людей країни ($1,2 млрд. за оцінкою журналу Forbes, 2007 р.).
25. Крайзільбург Ленни (Леонід) (1975). Вихідець з Одеси. Трикратний Олімпійський чемпіон, трикратний чемпіон світу з плавання.
26. Кривицький Вальтер (Самуїл Гінзбург) (1899-1941). Уродженець міста Підволочиська, Тернопільська обл. Радянський розвідник, який очолював резидентури в країнах Європи. 1937 р. став «невозвращенцем». В лютому 1941 р. наклав на себе руки. Є версія, що це було інсценування, а убивство було інсценізовано НКВС.
27. Кузнец Саймон Сміт (Семен) (1901-1985). Випускник Харківського університету. Американський економіст, Нобелівський лауреат з економіки 1971 р. «за емпірично обґрунтоване толкование економічного зростання, яке призвело до нового, більш глибокого розуміння економічної та соціальної структури і процесу розвитку в цілому».
28. Куронь Яцек (1934-2004). Львів’янин. Видатний діяч «Солідарності», був інтернований. Багаторічний депутат Сейму РП, міністр праці.
29. Левчин Макс (1975). Американський IT-дослідник і бізнесмен, який народився в Києві. Засновник компанії PayPal, платіжної системи № 1 в світі. Відомий також як письменник-фантаст.
30. Лем Станіслав (1921-2006). Львів’янин. Польський письменник і філософ. Його книги перекладені на 40 мов.
31. Лєц Станіслав Єжи (1909-1966). Теж львів’янин. Учасник антинацистського спротиву. Польський сатирик, поет, «остроумец». Автор багатьох «народних» афоризмів.
32. Максвелл Роберт (Ян Людвік Хох) (1923-1991). Британський лорд, медіа-магнат і видавець із закарпатським корінням (село Слатіно-Село (Солотвине) Тячівського району). Володів Mirror Group, частками в телеканалах TF-1 (Франція), Canal 10 (Іспанія), Central Television (Англія), МТV, видавництвами Perqamon-Press та Macmillan. Загинув у морі за нез’ясованих обставин.
33. Малиновський Родіон (1898-1967). Народився в Одесі у змішаній російсько-караїмській родині. Доброволець І Світової війни, кавалер Георгіївського хреста. Маршал, двічі Герой Радянського Союзу, Народний герой Югославії – під час Великої Вітчизняної.
34. Маркіш Перец (1895-1952). Письменник і поет, родом із містечка Полонне Хмельницької обл. Член президії Єврейського антифашистського комітету. Розстріляний на Луб’янці разом із іншими активістами ЄАК.
35. Меїр Голда (Мабович Голда) (1898-1978). Народилася в Києві. Прем’єр-міністр Ізраїля у 1969-1974 рр., а перед тим – була послом в Радянському Союзі.
36. Мухаммед Ассад (Вайс Леопольд) (1900-1991). Журналіст, дипломат (представник Пакистану в ООН). Син львівського адвоката, онук чернівецького рабина, який прийняв іслам. Автор мемуарів «Дорога в Мекку».
37. Нахман з Брацлава (1772-1810). Народився в містечку Меджибіж, нині – Хмельницька обл. Засновник брацлавської течії хасидизму, правнук Баал Шем Това. Похований в Умані поруч із загиблими від різанини гайдамаків під час Коліївщини. Його могила є місцем щорічного паломництва.
38. Тадеуш Рейхштейн (1897-1996). Швейцарський біохімік, Нобелівський лауреат 1950 р. в галузі медицини та психології «за відкриття, що стосуються гормонів кори надпочечников, їхні структури та біологічні ефекти». Дитинство провів у Києві, де його батько працював інженером.
39. Пінчук Віктор (1960). Народився у Дніпропетровську. Власник корпорації «Інтерпайп», входить у трійку найбагатших людей країни ($2,8 млрд. за оцінкою журналу Forbes, 2007 р.). Активно займається меценатством.
40. Рейлі Сідней (Розенблюм Семен або Зигмунд) (1874-1925). Одесит (за іншою інформацією – уродженець Херсону), британський шпигун, який у 1910-1920 рр. діяв у царській та більшовицькій Росії. Врятував від розправи главу Тимчасового уряду Олександра Керенського. Прототип суперагента Джеймса Бонда.
41. Роднянський Олександр (1961). Корінний киянин. Режисер-документаліст, засновник, гендиректор і генпродюсер українського телеканалу «Студія 1+1», президент компании «СТС Медиа» (Росія).
42. Троцький Лев (Бронштейн Лейба) (1879-1940). Народився в селі Янівка Херсонської губернії, вчився в Одесі та Миколаєві. Один із чільних організаторів Жовтневого заколоту 1917 р., творець Червоної армії, ідеолог Комінтерну. 1929 р. висланий з СРСР, вбитий агентом НКВС у Мексиці.
43. Фрідман Михайло (1964). Зі Львова. Власник консорціуму «Альфа-Групп», один із найбагатших людей Росії (($12,6 млрд. за оцінкою журналу Forbes, 2007 р.).
44. Целан Пауль (Анчель Пауль) (1920-1970). Поет і перекладач, вважається одним із найкращих ліриків ХХ ст. Народився в Чернівцях, покінчив життя самогубством у Парижі.
45. Шолом Алейхем (Рабинович Нохум) (1859-1916). З Переяслава, що на Київщині, жив в Одесі. Родоначальник літератури на їдиш. Видавець «Єврейської народної бібліотеки».
46. Шарпак Жорж (Георгій) (1924). Родом з містечка Дубровиця на Рівненщині. Учасник Руху Опору, в’язень концтабору Дахау. Французький фізик, Нобелівський лауреат 1992 р. у галузі фізики «за відкриття і створення детекторів часток, зокрема багатодротової пропорційної камери».
47. Шнеєрсон Менахем-Мендл (1902-1994). Народився в Миколаєві. Сьомий любавицький ребе. Лідер релігійної течії ХаБаД, був за життя проголошений Месією.
48. Шульц Бруно (1892-1942). Класик польської літератури, художник. Народився і загинув у Дрогобичі на Львівщині.
49. Щаранський Натан (Анатолий) (1948). Донеччанин. Дисидент, в’язень Сіону, був покараний 13-ма роками ув’язнення. Депутат Кнесету чотирьох скликань, міністр кількох урядів.
50. Явлінський Григорій (1952). Львів’янин за місцем народження. Лідер російської демократичної партії «Яблоко». Працював в уряді РФ, автор економічної програми «500 дней».

Вахтанґ Кіпіані, шеф-редактор проекту "Великі Українці" на телеканалі "Інтер"


(Добавить комментарий)


[info]ex_gardener@lj
2007-09-24 19:35 (ссылка)
да, есть весьма сомнительные фигуры)))

(Ответить) (Ветвь дискуссии)


[info]vaxo@lj
2007-09-24 19:39 (ссылка)
да, ты прав.

но я не решил кто более сомнителен - Бродский или Ельяшкевич? ;)

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)


[info]ex_gardener@lj
2007-09-24 19:41 (ссылка)
Коломойский)

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)


[info]vaxo@lj
2007-09-24 19:45 (ссылка)
одно из трёх: или он не еврей, или ты завидуешь его деньгам, или тебе пора брать фамилию "Кировоградский" ;)

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)


[info]ex_gardener@lj
2007-09-24 19:48 (ссылка)
???
мне со своей фамилией хорошо.
деньгам я никогда не завидовал.
а то, что он еврей - безусловно)))
только какие его заслугиЮ, кроме концентрации капитала, чтобы в иакой топ попадать?

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)


[info]vaxo@lj
2007-09-24 19:53 (ссылка)
заслуг две - пожалуй, самый одиозный и один из самых богатых.

ну и Юлии Владимировне помогает бескорыстно "не зрадити Майдан" и отделить власть от бизнеса.

ну, и "Днепр" финансирует. но это уже мелочь.

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)


[info]ex_gardener@lj
2007-09-24 19:58 (ссылка)
ага, и еще десятку других, не менее бескорыстно)))
а че тогда Суркиса нет?
2014 все-таки
А футболиста Каневского?
А Вадика Гутцайта, чемпиона Олимпиады?
да мало ли.
Фридман, Вексельберг... тьху.

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)


[info]vaxo@lj
2007-09-24 20:04 (ссылка)
если серьёзно - то в полусотне много кого нет. и можно почти по каждой фамилии цепляться - почему этот, а не тот. выдающихся людей сотни...

можешь на досуге составить свою полусотню. интересно будет посмотреть.

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)


[info]ex_gardener@lj
2007-09-24 20:07 (ссылка)
это понятно.
просто людей с деньгами ЛУЧШЕ НЕ СТАВИТЬ в подобные топы.
чтобы они нервничали и делали какие-то нужные дела, а не толко мошну набивали.

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)

ошибочка вышла :)
[info]fantik1@lj
2007-09-24 21:12 (ссылка)
Караимы не евреи

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)

Re: ошибочка вышла :)
[info]ex_gardener@lj
2007-09-24 21:13 (ссылка)
?

(Ответить) (Уровень выше)

Re: ошибочка вышла :)
[info]vaxo@lj
2007-09-24 21:19 (ссылка)
это не ошибочка, это провокация ;)

караимы-евреи, это как русины-украинцы.есть разные мнения.

я был в Тракае - знаю караимскую версию их происхождения, но вот френд corneliu не оставил камня на камне от их мифов. см. тут (http://corneliu.livejournal.com/27063.html) и тут (http://colonel-hunter.livejournal.com/9332.html)

одним словом - нехай люди разбираются.

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)

Re: ошибочка вышла :)
[info]fantik1@lj
2007-09-24 21:23 (ссылка)
Термин «караим» имеет двоякий смысл, и обозначает как этнос, так и приверженца караимской веры, любой национальности. В отношении крымских караимов это название определяет одновременно и национальность, и принадлежность к вероисповеданию.


http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%80%D0%B0%D0%B8%D0%BC%D1%8B

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)

Re: ошибочка вышла :)
[info]fantik1@lj
2007-09-24 21:26 (ссылка)
Евреи не считают их евреями.
И сами караимы не считают себя евреями.
Но Вы придерживаетесь иной точки зрения благодаря посещению Тракая.

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)

Re: ошибочка вышла :)
[info]sheridan_n@lj
2007-09-25 03:38 (ссылка)
"Евреи не считают их евреями.
И сами караимы не считают себя евреями." - евреи, евреи. И право на репатриацию имеют. А отрицают, потому что так им выгоднее. Исторически так сложилось.

(Ответить) (Уровень выше)

Re: ошибочка вышла :)
[info]vaxo@lj
2007-09-25 05:08 (ссылка)
как раз тракайские караимы настаивают на том, что они никакого отношения к еврейству не имеют. но, как историк, я анализирую разные источники. и в сумме знаний могу более-менее определенно сказать - что имеют-таки.

но при этом я, конечно, уважаю право маленького и очень самобытного народа считать себя именно караями.

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)

Re: ошибочка вышла :)
[info]_serl_@lj
2007-09-25 07:03 (ссылка)
лучший ответ на вопрос - сходить в караимкусю кинассу, например, в Евпатории. и вопросов больше не возникнет :-)

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)

Re: ошибочка вышла :)
[info]vaxo@lj
2007-09-25 07:13 (ссылка)
самое большое количество караимов в свете живёт не в Евпатории или Тракае, а в Израиле. из этого можно сделать определенные выводы.

вот - http://www.mjcc.ru/news/1333/index.html
и вот ещё - http://www.blagovest-info.ru/index.php?ss=2&s=5&id=14583

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)

Re: ошибочка вышла :)
[info]_serl_@lj
2007-09-25 07:16 (ссылка)
надо ехать? :-)

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)

Re: ошибочка вышла :)
[info]vaxo@lj
2007-09-25 07:18 (ссылка)
я вас умоляю! я сам к вам еду - 1-го. будете? ;)))

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)

Re: ошибочка вышла :)
[info]_serl_@lj
2007-09-25 07:26 (ссылка)
ещё как будем.
Вахтанг, есть ли что-то вродепресс-релиза данного мероприятия. Хотели бы разместить в нашем молодёжном издании.
и можно ли будет Вас потом словить,дабы пообщаться нашим редсоветом? :-)

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)

Re: ошибочка вышла :)
[info]vaxo@lj
2007-09-25 07:45 (ссылка)
написал вам на почту.

(Ответить) (Уровень выше)

Re: ошибочка вышла :)
[info]corneliu@lj
2007-09-26 05:38 (ссылка)
Та ну я вас умоляю. Они там рассказывают свою псевдоисторическую мифологию, базирующуюся на выдумках и фальсификациях.

(Ответить) (Уровень выше)

Re: ошибочка вышла :)
[info]fantik1@lj
2007-09-25 07:37 (ссылка)
На самом деле все очень просто.
Если Вы определяете евреев как религию, то вывод однозначен

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)

Re: ошибочка вышла :)
[info]vaxo@lj
2007-09-25 07:50 (ссылка)
я определяю не только по религии - а что иначе делать с неверующими?

Дмитрий Табачник, Мухаммад Ассад, Зиновьев и Троцкий не иудеи, но конечно же евреи.

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)

Re: ошибочка вышла :)
[info]fantik1@lj
2007-09-25 07:55 (ссылка)
Абсолютно верно.
Еврей не признающий Талмуд уже не еврей.
(Хотя генетически они евреи конечно а не тюрки).
Зы А вообще подборка толковая. Спасибо

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)

Re: ошибочка вышла :)
[info]vaxo@lj
2007-09-25 08:02 (ссылка)
я знаю о подобном толковании принадлежности к еврейству иудаизмом. но, как мне кажется, это средневековье - оценивать человека, не спрашивая его самого. Табачник, принявший православие, или большевик, ненавидящий все религии, включая веру своих родителей, - не перестают для любого здравомыслящего человека быть евреями. неверующими или христианами - но евреями.

кстати, мне пришлось однажды быть на одной полутайной свадьбе мессианских евреев. так вот венчание было под хупой, но звучало алилуйя. я думаю, что эти люди искренне бы обиделись, если бы я подверг сомнению их еврейство.

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)

Re: ошибочка вышла :)
[info]mendozza@lj
2007-09-25 12:27 (ссылка)
я бы не подвергал вслух сомнению их еврейство только потому, что это некрасиво на чужом празднике лезть со своими доводами... но меня бы не волновали их обиды... если они евреи по происхождению, то просто потерянные.... но евреи....

(Ответить) (Уровень выше)

Re: ошибочка вышла :)
[info]fantik1@lj
2007-09-25 14:18 (ссылка)
Подробней поговорим у Еленского за бутылкой портвейна :)
Что хотелось сказать. Естъ много сект(корректнее направлений)считающих себя христианскими
Но церковь и святые отцы говорят нам (точнее вам:)), что это не совсем так.
Но ведь мы не будем спорить и этих людей обижать? Так ведь?
Вот когда на Yom Kippur, например, там ведь вековая мудростъ и реки крови нам заповедали что сперва "Кол Нидрей"' а затем "Слах на" и "Салахти"
А караимы отвергли все это и исчезли практически(счет уже на сотни идет).
Хотя естественно и их точку зрения следует уважать

(Ответить) (Уровень выше)

Re: ошибочка вышла :)
[info]mendozza@lj
2007-09-25 12:25 (ссылка)
Насчет караимов верно. а вот насчет: "Еврей не признающий Талмуд уже не еврей." - это Вы загнули...

(Ответить) (Уровень выше)

Re: ошибочка вышла :)
[info]corneliu@lj
2007-09-26 05:35 (ссылка)
Евреи однозначно считают караимов евреями. Караимы подпадают под критерии израильского Закона о возвращении (под которые не подпадают, например, крестившиеся евреи, как евреи, "исповедающие другую религию кроме иудаизма". Единственный раз, когда евреи официально вынесли определение, что караимы - не евреи, был, если мне память не изменяет, в начале 1942 г., на запрос немецких чиновников. Еврейские авторитеты сидели в гетто и прекрасно понимали, к чему дело идет, и попытались спасти тех, кого могли в данном случае. У них это получилось.

Большинство караимов, как было сказано пролживают в Израиле - стало быть, сами согласились признать себя евреями согласно Закону о возвращении.

В Тракае как раз впаривают шапшаловскую мифологию.

(Ответить) (Уровень выше)

Re: ошибочка вышла :)
[info]corneliu@lj
2007-09-26 05:30 (ссылка)
Ерунда.

То же самое, что рассуждать об "иудаизме" как религии и "ашкеназах" или "сефрадах" как об "этносе". То есть, рассуждать-то можно, и в переписи у нас, если не путаю, можно записываться просто "евреем", а можно "горским евреем" или "грузинским евреем" (о крымчаках уж и не говорим). Но и те, и другие, и третьи, и четвертые - евреи. Караимы в этом ряду вполне ограничны, не вижу причин выделять их.

"Караимы" как "тюрский этнос, немногочисленная тюркоязычная народность, представители которой исповедуют караимизм" - то же самое, что "ашкеназы" как "германский этнос, германоязычная народность, представители которой исповедаюи иудаизм, признавая Талмуд". Т.е., так сказать можно. Но зачем, если мождно просто сказать - евреи.

ЕДИНСТВЕННЫЙ аргумент НЕ называть караимов евреями - это самосознание украинско-литовско-польского АБСОЛЮТНОГО МЕНЬШИНСТВА от караимов мира, самосознание, базирующееся на псевдоисторической мифологии и фальсификациях. Их самосознание не должно мешать нам перечислять сынов караимского народа среди евреев.

(Ответить) (Уровень выше)

Re: ошибочка вышла :)
[info]corneliu@lj
2007-09-26 05:37 (ссылка)
Да мы ж с вами у меня в ЖЖ беседовали, Вы мне сами кидали ссылку на Karaite Jews in America...

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)

Re: ошибочка вышла :)
[info]fantik1@lj
2007-09-26 07:36 (ссылка)
Еще раз подумал..
Сдаюсь.
Ваша правда.

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)

Re: ошибочка вышла :)
[info]corneliu@lj
2007-09-26 09:08 (ссылка)
Вы простите порой резкость стиля, просто у меня уже идиосинкразия на некоторые вещи типа *тюркской теории*

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)

Re: ошибочка вышла :)
[info]fantik1@lj
2007-09-26 13:19 (ссылка)
Ну что вы, никаких проблем.
Просто мне настолько надоели вопли некоторых караимов:" Мы не евреи!!!" ,что я решил их волевым решением вычеркнуть.
Поддался минутной слабости. Каюсь...

(Ответить) (Уровень выше)


[info]postman31@lj
2007-09-25 07:03 (ссылка)
Зінов’єв Григорій
Кобзон Йосиф
ото вже точно сомнітєльно

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)


[info]vaxo@lj
2007-09-25 07:16 (ссылка)
Зінов"єв - один із творців заколоту, який змінив хід всього ХХ століття. дуже потужна фігура.

Кобзон - це з вашого боку "вкусовщина". великий співак.

(Ответить) (Уровень выше)


[info]ex_pamerast@lj
2007-09-25 00:27 (ссылка)
Я би включив Жанну Тарнопольську-Пінтусевич-Блок. Коли біла жінка стала чемпіонкою світу на 200метрівці стає приємно за свою расу ))

(Ответить) (Ветвь дискуссии)


[info]vaxo@lj
2007-09-25 05:06 (ссылка)
так, гідна людина. але список не гумовий.

(Ответить) (Уровень выше)


[info]ex_pamerast@lj
2007-09-25 00:43 (ссылка)
До речі, актора жодного нема, а їх же так багато було. Може Кірка Дугласа включити ))

Утьосова і Бернеса, гадаю, правильно не включили.

А якщо без жартів, то дещо дивує відсутність Захер-Мазоха.

(Ответить) (Ветвь дискуссии)


[info]vaxo@lj
2007-09-25 05:05 (ссылка)
"ЗАХЕР-МАЗОХ Леопольд, фон [Sacher-Masoch, 1836—1895] — немецко-австрийский писатель, по происхождению русин, сын галицийского полицейпрезидента" (http://feb-web.ru/feb/litenc/encyclop/le4/le4-3221.htm)

в інших джерелах - він австрієць, німець, єврей.

я не впевнений, тому й не включив.

(Ответить) (Уровень выше)


[info]galimsky@lj
2007-09-25 02:17 (ссылка)
Як казав один мій начальник - "пил чай, много думал".
Прочитав, додав у вибране.
А який принцип розміщення по порядку? Як на мене - хаотично.
І ще одне. Думаю Шустер тепер має "помститися" - ...

(Ответить) (Ветвь дискуссии)


[info]vaxo@lj
2007-09-25 04:58 (ссылка)
кращого способу за абетку не знаю. ;)

(Ответить) (Уровень выше)


[info]yurr@lj
2007-09-25 02:20 (ссылка)
перепрошую, Шолом-Алейхем хіба не з Первомайська?

(Ответить) (Ветвь дискуссии)


[info]yurr@lj
2007-09-25 02:22 (ссылка)
бачу, що помилявся...

(Ответить) (Уровень выше)


[info]iryn_mykola@lj
2007-09-25 02:32 (ссылка)

Якось само собою прочиталося:


51. Вахтанґ Кіпіані, шеф-редактор проекту "Великі Українці" на телеканалі "Інтер"

:)

(Ответить) (Ветвь дискуссии)


[info]vaxo@lj
2007-09-25 04:25 (ссылка)
ага, от був би єлей узкому кругу огранічєнних людей. ;)))

(Ответить) (Уровень выше)


[info]myshyak@lj
2007-09-25 03:00 (ссылка)
А почему возле Вахтанга забыли цифру поставить? ИМХО хорошо вписываетесь в этот ряд ;-)

(Ответить) (Ветвь дискуссии)


[info]vaxo@lj
2007-09-25 04:43 (ссылка)
дякую за високу довіру ;)))

(Ответить) (Уровень выше)


[info]gigienishvili@lj
2007-09-25 05:06 (ссылка)
По какому принципу записывают в еврейство?

(Ответить) (Ветвь дискуссии)


[info]tumarkin@lj
2007-09-25 05:08 (ссылка)
А почему Вы спрашиваете?

(Ответить) (Уровень выше)


[info]vaxo@lj
2007-09-25 05:12 (ссылка)
по происхождению, принадлежности к общине, вероисповеданию, самоидентификации и др.

не по паспорту и не по форме носа. ;)))

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)


[info]gigienishvili@lj
2007-09-25 05:42 (ссылка)
Вот возьмем Явлинского. Вряд ли он иудей по вере. Так же сомнительно, что самоидентификация у него еврейская. Про принадлежность к общине вообще молчу. Однако вы его определили в евреи, только на основании того что у него есть еврейские предки.

Примерно так же вас например могут записать в украинские армяне. Будет ли это корректно?

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)


[info]vaxo@lj
2007-09-25 05:51 (ссылка)
он россиянин, неверующий, общедемократ (эсдек? либерал?), но при этом еврей.

записывайте, батоно. мне своей амшенской половинки не стыдно.

и всё же я грузин - по месту рождения, происхождению, крещению в ГПЦ, самоидентификации. и Ukrainian по паспорту.

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)


[info]gigienishvili@lj
2007-09-25 05:59 (ссылка)
Так кто ж стыдит то?
Речь о том что если человек "по месту рождения, происхождению, крещению в ГПЦ, самоидентификации" одно, то записывать его в другое (даже если он на 3/4 по крови таков) неуместно.
Если Явлинский считает себя евреем, то вопросов нет, но он, скорее всего таковым себя не считает.
Скорее всего он скажет: "мне своей еврейской половинки не стыдно" и "и все же я русский. по месту рождению, крещению в РПЦ, самоидентификации"

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)


[info]vaxo@lj
2007-09-25 06:05 (ссылка)
вы, как говорят у нас, "маєте рацію". только при всём этом я не могу согласиться, что Григорий Алексеевич - русский.

он еврей, но россиянин.
я грузин, но, для мира, Ukrainian.

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)


[info]gigienishvili@lj
2007-09-25 06:17 (ссылка)
Он сам про себя когда нибудь говорил "я - еврей"?

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)


[info]vaxo@lj
2007-09-25 06:33 (ссылка)
я лично не слышал - но я с ним и не беседовал.

но раз о нём пишут такое - http://www.rd.dgu.ru/news2000/news440.html - значит его еврейство настоящее. антисемитов и мракобесов не проведёшь! ;)))

кстати, попутно нашел вот такой список "СТО ЗНАМЕНИТЫХ ЕВРЕЕВ - ВЫХОДЦЕВ ИЗ УКРАИНЫ", составленный Семеном АВЕРБУХОМ и
Григорием ШАПИРО - с сайта Яна ТАБАЧНИКА (http://www.tabachnik.kiev.ua/index.php?p=2048)

(Ответить) (Уровень выше)


[info]dmytro@lj
2007-09-25 05:17 (ссылка)
а хто входив до експертної ради?)

(Ответить) (Ветвь дискуссии)

ти ще питаєш! ;)
[info]vaxo@lj
2007-09-25 05:21 (ссылка)
Іван Сподаренко, Георгій Щокін, Едуард Ходос, Девід Дюк, Василь Яременко та інші професійні "жидоїди"

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)

Re: ти ще питаєш! ;)
[info]dmytro@lj
2007-09-25 05:25 (ссылка)
гг))) а Тягнибока чому забули?)))

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)

Re: ти ще питаєш! ;)
[info]vaxo@lj
2007-09-25 05:27 (ссылка)
якщо серьйозно - думаю над статтею про Тягнибока і "Свободу". є що сказати.

(Ответить) (Уровень выше)

Хм, цікавий список
[info]tetysana@lj
2007-09-25 05:46 (ссылка)
Я особисто знаю не так багато євреїв... Але чому серед списку нема Леоніда Фінберга? Хіба він мало визначного зробив для України і українських євреїв?

(Ответить) (Ветвь дискуссии)

Re: Хм, цікавий список
[info]vaxo@lj
2007-09-25 05:57 (ссылка)
я дуже люблю і поважаю Леоніда Кушелевича, але це список - не cтільки за внеском, скільки за належністю до selebrities.

тут немає також Семена Глузмана, Леоніда Фінкельштейна, Анатолія Борсюка, Олександра Пасхавера, Йосифа Зісельса, Мойсея Фішбейна та багатьох інших порядних і цікавих людей.

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)

Ага
[info]tetysana@lj
2007-09-25 06:11 (ссылка)
Я просто зрозуміла "видатні" як outstanding :-)))

(Ответить) (Уровень выше)

Re: Хм, цікавий список
[info]behemotyk@lj
2007-09-25 07:51 (ссылка)
Щиро кажучи, я би теж радо побачила у списку Мойсея Фішбейна, Глузмана і Фінберга, а не Зінов'єва з Кобзоном. Я розумію, що Фішбейн і Глузман - "широко відомі у вузьких колах", але назвати Кобзона та Зінов'єва celebrities у мене якось язик не повертається...

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)

Re: Хм, цікавий список
[info]vaxo@lj
2007-09-25 07:58 (ссылка)
я тебе розумію, але Зінов"єв - людина надзвичайно вагома у подіях 1917 року, які перевернули світ. саме він очолював Петросовет відразу по революції. потім Комінтерн...

зрештою, у кожного може бути свій список. я запропонував "Главреду" своє бачення.

(Ответить) (Уровень выше)


[info]skovalyov@lj
2007-09-25 06:21 (ссылка)
Вахтанґ Кіпіані, шеф-редактор проекту "Великі Українці" на телеканалі "Інтер"

51-е место? :)

(Ответить) (Ветвь дискуссии)


[info]vaxo@lj
2007-09-25 06:34 (ссылка)
уже посмеялись... (см. выше)

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)


[info]skovalyov@lj
2007-09-25 06:35 (ссылка)
Не заметил. :)

(Ответить) (Уровень выше)


[info]yolich@lj
2007-09-25 06:40 (ссылка)
Красивый список. На Роднянском полез под стол... )

ЗЫ совсем не антисимит

(Ответить) (Ветвь дискуссии)


[info]vaxo@lj
2007-09-25 07:07 (ссылка)
а чего? шо там есть под столом? ;)

(Ответить) (Уровень выше) (Ветвь дискуссии)


[info]yolich@lj
2007-09-25 07:22 (ссылка)
дык, повторюсь, что совсем не антисимит и о национальности многих из этого списка, просто не задумывался (никогда не интересовался)...

отчего то развеселил

я последние годы рассуждаю в таком духе: "будь хоть китаец преклонных годов..., но если в синем паспорте записано - гражданин Украины, то...)

(Ответить) (Уровень выше)


[info]skorkin_k@lj
2007-09-25 08:58 (ссылка)
Забыли Хаима-Нахмана Бялика - он ведь возродил светскую поэзию на иврите, уроженец Волынской губернии.

(Ответить)


[info]chornogora@lj
2007-09-25 09:07 (ссылка)
Не згодний, що не включили Дзіму Табачьніка -
треба було віддячити за статті про меньшовартість українців

(Ответить)


[info]beluck@lj
2007-09-25 10:17 (ссылка)
А Хоффман? Чи його у зв'язку з історію про "російське місто Київ" вже викреслили? )

(Ответить)


[info]plutonicsun@lj
2007-09-25 13:25 (ссылка)
А Феликс Кривин? Человека 1928 г рожд сложно отнести к современникам тех, кто живет уже в 21 веке. Неужели для того, чтобы быть признанным на Родине, обязательно нужно умереть?

(Ответить)


[info]naftali@lj
2007-10-09 20:14 (ссылка)

\\ 6. Ваксман Зельман (Соломон) Абрахам (1888-1973). Уродженець міста Прилуки на Чернігівщині. \\

Помилка. Насправді він народився в містечку Нова Прилука біля Бердичева Київської губернії (тепер — Липовецький район Вінницької області).

\\ 15. Ешколь Леві (Школьник Лев) (1895-1969). …Народився в селі Уратовому неподалік Києва. \\

Помилка. Народився в с. Оратів на Вінниччині.


\\ 21. Каганович Лазар …Є одним з організаторів Голодомору українського селянства 1932-1933 рр. \\

Вахтанг, Ви дійсно так гадаєте?

(Ответить) (Ветвь дискуссии)


[info]vaxo@lj
2007-10-09 20:21 (ссылка)
за перші виправлення - дуже дякую! справді, джерела часом бувають неточні.

щодо третього:

"Дела на Украине из рук вон плохи. […] Плохо по линии ГПУ. Реденсу не по плечу руководить борьбой с контрреволюцией в такой большой и своебразной республике, как Украина […] Мы можем потерять Украину".

Сталін - Кагановичу (1932)

"Письмо об Украине, должно быть, уже получили. Просьба пока что держать в секрете детали плана, изложенного в письме."

Сталін - Кагановичу (1932)

"Я думаю, что наступило время, когда нужно обьявить украинцам о сокращении плана хлебозаготовок".

Сталін - Кагановичу (1932)

"Дорогой т. Сталин, Вы спрашивали, какое опер[ативное] задание мы дали переселенческому комитету на 1933 г. Мы дали ему задание […] организовать переселение к началу 1934 г. […] на Украину (степь 15-20 т[исяч] семейств)."

Каганович - Сталіну (1933)

(http://www.archives.gov.ua/Sections/Famine/)

(Ответить) (Уровень выше)